سبد خرید شما خالی است.

پشت کنکوری ها و مشکل سربازی

DWQA Questionsدسته بندی: قواعد و قوانین کنکورپشت کنکوری ها و مشکل سربازی
نیما پیری عضو سایت پرسیده شده در 3 سال پیش
سلام.خب همونطوری که مستحضر هستید داوطلبان پسر برای ثبت نام دانشگاه باید تکلیف سربازی و مشمول یا نبودن خدمت رو مشخص کنند چون اگر مشمول خدمت باشند و در دانشگاه هم قبول بشوند اما معافیت تحصیلی نداشته باشند حتی در صورت ثبت نام در دانشگاه هم قبولی اونها لغو و ثبت نامشون باطل میشه.
تا سالهای اخیر هر داوطلب کنکور که یکبار کنکور می داد می تونست بدون انجام هیچ کار خاصی برای سال بعد هم پشت کنکور بمونه ولی الان قوانین نظام وظیفه تغییر کرده و برای شرکت در کنکور 1401 شما باید یه سوال از خودتون بپرسید.
آیا من روز کنکورسراسری1401، 18 سال تمام دارم؟ اگر جواب نه هست و شما در تاریخ 15 تیر 1401(روز کنکور سراسری 1401)هنوز به سن 18 سال تمام نرسیدید که مشکلی ندارید و نیازی به انجام کار خاصی نیست؛اما اگر محاسبه کردید و در اون تاریخ به 18 سال تمام رسیده بودید باید معافیت تحصیلی بدست بیارید؛خب چطوری؟ برای اینکار می تونید در یکی از دانشگاه های علمی کاربردی،آزاد و پیام نور در یه رشته ی دانشگاهی ثبت نام کنید(پیشنهاد من ثبت نام در پیام نور هست به دلیل اینکه با مرخصی گرفتن شما برای کنکور راحت تر کنار میان و شهریه کمتری داره ولی خب همونطوری که گفتم میشه در دانشگاهی مثل آزاد بر اساس سوابق تحصیلی هم ثبت ناتم کرد)خب بعد از اینکه شما در پیام نور ثبت نام کردید هر دو ترم رو مرخصی میگیرید البته ملزم به پرداخت شهریه ثابت برای هر دو ترم هستید(اگر هم برای ترم اول به شما مرخصی ندادند در حد 12 واحد باید پاس کنید؛نگران نباشید این اتفاق خیلی به ندرت میفته و حتی اگه مجبور به پاس کردن واحد هم باشید ترم اول هر رشته ای خیلی آسونه)خب شما مرخصی رو گرفتید و در کنارش دارید برای کنکور1401 اماده میشید و وقتی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کردید و جواب کنکور اومد و رشته دلخواهتون رو انشالله قبول شدید از دانشگاه پیام نور فعلی انصراف میدید و در رشته و دانشگاه جدید بدون هیچ مشکلی ثبت نام می کنید.
برای ثبت نام در کنکور سراسری 1401 هم مشکلی ندارید چون برای ثبت نام در کنکور قانون اینه که شما باید دانشجوی دانشگاه روزانه نباشید که خب شما در هر کدوم از این دانشگاه هایی (به غیر از روزانه)که مثال زدم ثبت نام کنید و مرخصی بگیرید مشمول این قانون نمیشید و خیالتون برای ثبت نام کنکور سراسری1401 راحته.
داوطلبانی هم که بار سومشونه میخوان کنکور شرکت کنند هم همین مراحل رو طی کنند؛و اون عزیزانی هم که بار چهارمشونه و قبلا هم از دو ترم مرخصی دانشگاهی مثل پیام نور استفاده کردند ناچارا باید در کنار درس خوندن برای کنکور در دانشگاه هم حاضر بشن و واحد پاس کنند.

حتما برای دریافت اطلاعات کامل تر و بروزتر در خصوص سربازی خودتون و قوانین مشمولیت خدمت سربازی به پلیس+10 هم مراجعه کنید.موفق باشید.
نیما پیری