سبد خرید شما خالی است.

همه چیز راجع به کنکور ۱۴۰۳

کنکور1403

کنکور ۱۴۰۳ با کنکور سال های دیگر کمی متفاوت است. وزارت علوم که برگزار کننده  این کنکور میباشد دستورات لازم را از شورای انقلاب فرهنگی دریافت می کند. شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه اندیشیده است تا برای سال ۱۴۰۳ برنامه های متنوع را ترتیب دهد. در این متن در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ و همچنین در خصوص تاثیر معدل و نحوه اعمال آن در کنکور صحبت خواهیم کرد.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ می تواند برای شما به عنوان یک دانش آموز موفق در دوران تحصیل گزینه ای بسیار مهم باشد.  با در نظر داشتن این موارد می توانید به عنوان یک داوطلب کنکور با تغییرات کنکور در سال ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید. در نظر داشته باشید شما اولین فردی هستید که در ایران برای کنکور الکترونیکی خود را آماده خواهید کرد.

همه چیز راجع به کنکور1403

همه چیز راجع به کنکور ۱۴۰۳

کنکور سال ۱۴۰۳ کنکور الکترونیکی می باشد و دانش آموزان باید بدون در دست داشتن برگه و یا هر کاغذ دیگری برای برگزاری آزمون اقدام کنند.در واقع کنکور الکترونیکی به این صورت است که هیچ دفترچه و پاسخنامه‌ی کاغذی بین داوطلبان پخش نخواهد شد در این کنکور همچنین نحوه طراحی سوال ها، طراحان سوال دستخوش تغییرات بسیار زیادی خواهند شد. به همین دلیل به عنوان یک داوطلب باید به نکات بسیار زیادی در زمان کنکور سال ۱۴۰۳ توجه کنید. در ادامه همه آنچه که به عنوان تغییرات کنکور ۱۴۰۳ باید بدانید را برای شما عنوان خواهیم نمود.

البته راجع به برگزاری کنکور الکترونیکی هنوز اما و اگرهای زیادی وجود دارد و باید ببینیم که اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در این زمینه چه خواهد بود.

تفاوت تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ و نحوه اعمال آن

یکی از نکاتی که در کنکور ۱۴۰۳ مهم می باشد تفاوت تاثیر معدل در این کنکور است. شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی های بسیار زیاد بر این باور است تا بتواند با افزایش درصد تاثیر معدل سال های آخر تحصیل برای حذف کنکور اقدام کند. در سال ۱۴۰۳ تاثیر معدل در کنکور به میزان ۵۰ درصد خواهد رسید. این موضوع در حالتی است که تاثیر معدل در سال ۱۴۰۲  تنها ۴۰ درصد می باشد. تاثیر معدل در کنکور1403 مربوط به سال‌ تحصیلی پایه دوازدهم می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تاثیر معدل در کنکور1403 می‌توانید مقاله تاثیر معدل در کنکور را مطالعه کنید.

شما باید توجه داشته باشید که در دوران تحصیل خود هم در دروس عمومی و هم در دروس اختصاصی بتوانید نمره بالایی را دریافت کنید تا در انتها معدل دریافتی شما،  معدلی بسیار بالا باشد. در این حالت شما می توانید از تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به میزان بسیار زیادی بهره مند شوید و نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را نیز به دست آورید.

تاثیر معدل در کنکور1403

تغییرات در زمینه نحوه برگزاری آزمون کنکور ۱۴۰۳ در هر ۵ گروه امتحانی

کنکور ۱۴۰۳ مانند سال های دیگر در ۵ گروه امتحانی زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، هنر،  انسانی برگزار خواهد شد. در این کنکور تنها تفاوت ایجاد شده الکترونی بودن آن نسبت به سالهای گذشته است. در این حالت دانش آموزانی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند باید برای دادن آزمون کنکور پشت سیستم های کامپیوتری که در مراکز آزمون تعبیه شده است بنشینند. برنامه پیشرفته طراحی شده امروزه در زمینه رشته های مانند زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد و در حال بررسی است. این برنامه پیشرفته می‌تواند به سرعت هر چه بیشتری نتایج نهایی کنکور را به شما اطلاع دهد.  همچنین امکان تقلب در آزمون های سراسری نیز در این حالت کاهش خواهد یافت.

شیوه برگزاری آزمون و تعداد آزمون های طراحی شده

در کنکور ۱۴۰۳ که به صورت سراسری در ایران برگزار می شود شاهد دو کنکور اصلی و یا رسمی و همچنین شاهد چندین نمونه آزمون های آزمایشی مرتبط با گروه های امتحانی خواهیم بود. آزمون های آزمایشی طراحی شده به داوطلبان کمک می‌کند تا با نحوه کارکرد با برنامه طراحی شده آشنا شوند. همچنین می توانند تنها در آزمون های مد نظر خود که به نمره واقعی آنها نیاز دارند شرکت کنند. در نهایت تنها نمره آزمون مد نظر خود را دریافت کنند. این نمونه آزمون ها چند ماه به چند ماه ماه قابل برگزاری خواهند بود.  در این حالت اگر دانش آموزی در امتحان ابتدایی موفق نباشد می تواند در آزمون های دیگر برای تلاشی مجدد اقدام کند. در انتها دو نمونه کنکور رسمی نیز برگزار خواهد شد و نتایج انتهایی آن می‌تواند آینده دانش‌آموزان را رقم بزند.

تفاوت کنکور 1403 با دیگر کنکورها

آیا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳ مشاهده خواهد شد؟

دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳ موجود نخواهد بود. این موضوع بدین معنی نیست که شما می توانید از خواندن کتاب های عمومی امتناع ورزید.  در این میان باید اعلام کنیم که دروس عمومی حذف شده در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳  مهم خواهند بود. تنها تفاوت ایجاد شده آن است که نمرات دریافت شده از این دروس در سال‌های آخر تحصیل شما همان آزمونهای عمومی دریافت ‌شده در کنکور است. این تغییر نیز یکی از تغییرات مهم ایجاد شده و جای داده شده مانند تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ میباشد. در این حالت بهتر است در سال‌های تحصیل خود بکوشید تا با نمرات بالا بتوانید هم معدل بالایی را کسب کنید و هم تاثیر نمرات دروس عمومی را بر کنکور خود مشاهده نمایید.

تفاوت موجود در نتیجه کنکور ۱۴۰۳ با دیگر کنکورها

در کنکور های متنوع دیگر در سال های گذشته نتیجه نهایی دریافت شده دارای تاریخ انقضا بود. در کنکور ۱۴۰۳ این موضوع تفاوت پیدا کرده است و شما می توانید تا دو سال بعد از دریافت نتایج کنکور برای ثبت نام دانشگاهی خود اقدام کنید. در این حالت اگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید نیز می توانید زمان لازم را برای حل مشکل در نظر بگیرید. سپس برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه مربوطه  اقدام نمایید.

حذف زیر گروه ها در کنکور سال ۱۴۰۳ از دیگر موارد مهم

در کنکور زیرگروه های هر رشته امتحانی با یکدیگر متفاوت بود.  با در نظر داشتن این تفاوت می‌توانستیم ضرایب متنوعی را در کنکور سراسری مشاهده کنیم. ضرایب تعیین شده برای هر درس در کنکور سال ۱۴۰۳ برای تمام گروه ها یکسان خواهد بود و زیر گروه ها و ضرایب و آنها نیز در چنین شرایطی حذف شده است.

نحوه ثبت نام کنکور 1403 و نحوه برگزاری آزمون

نحوه ثبت نام کنکور

 نحوه ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۳ با نحوه ثبت نام کنکور در سالهای دیگر تفاوتی ندارد. شما می توانید برای ثبت نام کنکور از طریق سازمان سنجش اقدام کنید و در نظر داشته باشید که به دلیل دو مرحله ای بودن این نمونه آزمون ها باید دوبار برای کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام خود را نهایی کنید. در این حالت می توانید تاریخ برگزاری هر آزمون را در دفترچه آزمون ارائه شده مطالعه نمایید. همچنین مواردی مانند سهمیه کنکور، موارد ممیزی، تبصره ها و قوانین و غیره را نیز می توانید از طریق همین دفترچه مورد مطالعه قرار دهید.

نتیجه گیری و کلام نهایی

با توجه به آنچه که در خصوص کنکور ۱۴۰۳ و تفاوت  آن با کنکور های دیگر عنوان نمودیم،  می توانید در این آزمون نیز موفق باشید. همچنین می توانید با مطالعه دقیق اطلاعات در خصوص آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۳ اطلاعات خود را افزایش دهید. همچنین با مطالعه دقیق به نتیجه نهایی مطلوب مدنظر خود دست یابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *